|
Terapia indywidualna
Ewa Bodnar - pedagog poradni, podczas zajęć terapeutycznych
Terapia indywidualna dzieci i młodzieży
ze specyficznymi trudnościami w nauce.
Poradnia w głównej mierze prowadzi zajęcia terapeutyczne dla wyselekcjonowanych uczniów z rozpoznaną:
dysleksją, dysortografią, dysgrafią,
dyskalkulią,
nadpobudliwością psychoruchową oraz zaburzeniami koncentracji uwagi,
trudnościami emocjonalnymi.
Do wspomnianych kłopotów dołączają się: zjawisko znacznie zaniżonej
samooceny, brak wiary w swoje możliwości, rezygnacja z wyznaczonych celów, obawa
przed społeczną oceną itp., których powodem są niejednokrotnie przeżywane przez
dłuższy czas niepowodzenia na gruncie szkolnym.
Opieką terapeutyczną obejmujemy również dzieci o nieco niższych
niż przeciętne możliwościach intelektualnych, zajęcia skoncentrowane
są głównie na popraw ie poziomu funkcjonowania poznawczego.
W planowaniu pracy z naszymi podopiecznymi uwzględniamy fakt, że kłopoty u
przeważającej większości "naszych" dzieci mają złożony charakter.
Punktem wyjścia do rozpoczęcia terapii
w naszej poradni jest interdyscyplinarna diagnoza trudności dziecka odnosząca
się do trzech sfer funkcjonowania: poznawczej, emocjonalnej, edukacyjnej, zwracająca
uwagę na mocne strony, jak również określająca rodzaj i stopień zaburzeń funkcji
percepcyjno-motorycznych powodujących trudności w nabywaniu umiejętności związanych
z czytaniem i pisaniem. Na tej podstawie formułowane są programy terapeutyczne,
określające w każdym indywidualnym przypadku zakres prowadzonej pracy z dzieckiem.
W zależności od zapotrzebowania w poradni prowadzona jest również psychoterapia indywidualna.
|